جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  

آشنایی با وظایف مشاور املاک

وظایف مشاور املاک
  • کسانی که اسباب کشی یا خرید یا رهن را تجربه کرده اند می دانند که این کار چقدر سخت است. منظور ما از سختی این است که فرد برای پیدا کردن خانه جدید باید خیلی تلاش کند. خانه ای که قرار است رهن کنیم یا بخریم واین خانه باید در چه منطقه ای باشد وازنظر ویژگی های خانه که انتظار داریم چه طوری باشد. از طرفی آموزش مشاوره املاک برای هر کسی مقدور نیست.

همه اینها، کار را برای ما سخت میکند وما نمیتوانیم به درستی یک انتخاب درست داشته باشیم.  در اینجا اگر می خوایم یک انتخاب صحیح ومناسب داشته باشیم باید پیش یک مشاوره املاک خوب برویم  و با وظایف مشاور املاک خوب آشنا شویم تا او کمک کند. مشاوراملاک به ما کمک می کند که بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس برای آشنایی با وظایف مشاور املاک تا پایان مقاله همراه هلدینگ حقوقی مهر باشید.

مهم ترین وظایف مشاور املاک

مشاور املاک مسئولیت رسیدگی به کارهای اداری  با خریدار وفروشنده است و آشنایی با وظایف مشاور املاک یکی از راه هایی است که باید  مشاور املاک آنها را کاملا بشناسند. طبق توافق بین  خریداروفروشنده کارهای آنها را انجام می دهد.

مشاور املاک باید آگاهی کامل با وظایف خوددر  مقابل خریدار و فروشنده  را داشته باشد تا طبق  قانون عمل کند. در اصل مشاوره املاک یک مشاوره حقوقی آنلاین برای مشتری خود میباشد.

از مهم ترین وظایف که برای خریدار باید انجام دهد برگزاری جلسه بین خریدار وفروشنده برگزار کند.

باید باخریدار مشورت کند تا بفهمد که خریدار چه چیزی می خواهد.

یکی دیگر از وظیفه های مشاور املاک بررسی تمام اسناد وقراردادهای آن است. راهنمایی کردن خریدار برای بسته شدن قرارداد است.

  • مشاور املاک باید خوش اخلاق باشد تا بتواندبه بهترین شکل با افراد ارتباط برقرار کند.
  • مشاور املاک باید صادق وراستگو باشد باید بین دو طرف عادل باشد.

وظایف مشاور املاک

جرم مشاور املاک

مشاوراملاک اگر بدون صدور مجوز کار خودرا شروع کند طبق ماده ۹قانون به شش ماه تا دوسال حبس  یا به پرداخت غرامت محکوم می شود.

لذا باید طبق قانون ورعایت کردن مقرارت قانونی عمل کند. باید تمام مراحل قانونی وماده هایی که برای مشاورین املاک ارائه کرده اندعمل کند.

طبق ماده ۳۴۳ قانون مشاوراملاک هیچ مسئولیتی در مقابل دو طرف معامله نداردو فقط در یک سری امور مسئولیت دارد.

مشاوراملاک باید در فروش اموال کسانی که به او مراجعه میکند دقت کند که این اموال برای این شخص است یا نه باید تمام اسناد ومدارک آنها را بررسی کند. بهترین مشاورکسی که  آشنایی کامل  با وظایف مشاور املاک را داشته باشد. اگر اسناد ومدارک را بررسی نکند ویک ملک را بفروشد که مال ان شخص نباشد مرتکب جرم میشود و طبق قانون  مجازات می شود.

قوانین مشاور املاک

  • مشاور املاک دارای قوانین خاص خود است.
  • رعایت کردن قوانین ومقرارت در هرکاری باعث رونق وپیشرفت آن می شود. در مشاور املاک نیز همینطور است. با رعایت کردن قوانین ومقرارت کار مشاوراملاک پیشرفت می کند.
  • مشاور املاک باید مجوز حرفه ای داشته باشد تا بتواندقوانین را رعایت کندو طبق این قانون ها عمل کند.
  • باید قوانین را به صورت شفاف وصحیح بیان کند.
  • مشاور املاک باید حقوق مشتریان را رعایت کند وکارهای آنهارا به درستی انجام بدهد.
  • مشاور املاک باید براساس اخلاق وقوانین حرفه ای عمل کند که شامل احترام به مشتری ورعایت عدالت در معامله ها است.
  • مشاور املاک باید بتواند مدیریت یک گروه را اداره کند.

وظایف مشاور املاک

وظایف بنگاه املاک در قبال مستاجر

  • یکی از وظیفه های مهم بنگاه آشنایی با تمام قوانین مشاور املاک است
  • مشاور املاک باید با تمام اصول و آشنایی  کامل با وظایف مشاور املاک  را داشته باشد ودر مقابل بعضی از قوانین در معامله بین طرفین مسئولیت دارد وباید تمام قوانین را رعایت کند.
  • مشاور املاک باید تمام وظایف که به او داده شده را به بهترین شکل شرح بدهد.
  • باید به بهترین شکل تمام خدمات را به خریدار وفروشنده ارائه کند وتمام کارهای حقوقی خرید وفروش را برای انها انجام بدهد.
  • باید به به عنوان نماینده  با تمام معیار ها  آشنایی داشته باشد او به عنوان نماینده  مشتری است و در قرار داد دوم مشاور املاک به عنوان وکیل رسمی مشتری است.
  • مسئولیت بنگاه اینکه باید طبق شرایط ورابطه بین کارگزاری انجام بدهد.
  • مشاور املاک باید تمام پیشنهادهای کتبی را در زمان که ملک شامل قرارداد وفروش باشد آن را ارائه کند. باید تمام حقیقت های ملک را بیان کند.
  • مشاوره املاک باید تمام قرار دادهای فروش را بررسی کند وپیشنهادهای اضافی برای خرید ملک را ارائه کند.

جملات کلیدی

در موقع صحبت بین مالک ومتقاضی یک سری حالت هایی وصحبت های  پیش می آید که در اینجا مشاور املاک باید در جواب دادن هرکدام از این صحبت ها را به بهترین شکل جواب بدهد.

یکی از مهم ترین ویژگی این کلمه ها وجمله ها باید فرد را متقاعد کند وبتواند تمام پیشنهادهای سرمایه گذاری را به روش منحصر به فرد معرفی کند.

لحن وصحبت که به کار می برد میتواندنقش مهمی در معامله وافزایش عملکرد وارزیابی برای مشاوران را داشته باشد.

مشاور املاک

باید تمام اصول وآشنایی با وظایف مشاور املاک را داشته باشد تا بتواند افراد  را به طرف خود  جلب کند وبه  جمله های کلیدی که باید استفاده کند توجه کند تا  در املاک  بتواند به عنوان یک  قلاب عمل کند ومشتری های زیادی را جذب  کند.

شکایت از مشاور املاک

در خرید وفروش ملک مشاور املاک ونقش مهمی را ایفا میکند ولی بعضی اوقات ممکن است که با بعضی از رفتار وخدمات مشاور املاک فرد ناراضی باشد. وفرد اقدام به شکایت میکند. اول باید تمام موارد را بررسی کرد وباید بدانیم که مشکل از مشاور املاک است یا از جایی دیگر است.

وقبل از اینکه اقدام به شکایت کند اول باید با مشاور املاک صحبت کرد ومشکل را مطرح کرد.

مشاور املاک باید  آشنایی با وظایف مشاور املاک  را داشته باشد.  اگر در کارهای املاک نتواند مشکل را به درستی حل کند وبا  طرف همکاری نکند در اینجا میتواند از وکیل یا مشاوره حقوقی ارتباط بگیرد واز او کمک بخواهد.

وظایف مشاور املاک در معامله

مشاور املاک کسی است که به افراد در زمینه های خرید وفروش ورهن واجاره املاک های تجاری ومسکونی کمک میکند.

مشاور املاک باید در توصیه هایی که به افراد میکند صداقت داشته باشد وباید رویکرد بی طرفانه عمل کند. هدف مشاور املاک وابسته به شرایط خاص هست مشاور املاک می تواند در مورد ارزش خرید وهمچنین ارزش ثبات وبازار ومحل مسکن به عنوان یک مشاور املاک برای تصمیم گیری ورسیدن به بهترین نتیجه به ما کمک کند.

  • مشاور املاک باید نیاز فرد فروشنده وخریدار را بررسی کند وطبق نیازهای وشرایط  به آنها کمک کند.
  • مشاور املاک باید با تمام اصول   آشنایی با وظایف مشاور املاک  را داشته باشد تا  بتواند  به بهترین شکل بین خریدار وفروشنده ارتباط برقرار کند.
  • باید به بهترین شکل بتواند در مورد قیمت با آنها مذاکره کند.
  • گرفتن عکس دیجیتالی از ملک داشته باشد تا آن را به خریدار ارائه بدهد. وتمام اطلاعات جدیدی که در مورد ملک دارد را به خریدار ارائه می کند.

 خدمات مشاور در املاک

مشاور املاک باید در مرحله اول قیمت ملک را تعیین کند. مشاور املاک باید فرد خاص که در زمینه بازار فعلی املاک آشنایی کامل دارد را باید استخدام کرد.

باید به فروشنده کمک کند تا بتواند برای ملک خود قیمت گذاری کند.

کسانی که صاحب ملک مسکونی هستند وهیچ گونه ایده ای ندارندمشاور املاک باید به این افراد کمک کند تا بتواند یک قیمت به بنگاه های مشاور املاک ارائه بدهد.

مشاور املاک باید اول  با تمام را معیارها  و آشنایی با وظایف مشاور املاک را داشته  باشد. وباید  تمام وضعیت یک ملک را بررسی کند وبعد برای آن قیمت تعیین کند.

یکی از عامل هایی که باعث تأثیر گذاری بر قیمت نهایی یک ملک دارد نرخ بهره وام مسکن است.

مشاور املاک موفق برای تعیین قیمت نهایی یک ملک آن را با خانه هایی که شبیه آن هستند در مناطق مختلف مقایسه میکند و بعداز اینکه تمام مراحل را مقایسه کرد برای آن قیمت نهایی تعیین میکند.

یکی از خدمات مهم در مشاور املاک هماهنگ کردن با فروشنده ملک برای بازدید کردن خریدار است. مشاور املاک باید برای بازدید تمام قسمت های ملک را به خریدار نشان بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.