جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  

آموزش مشاور املاک

آموزش مشاوره املاک

آموزش مشاوره املاک یکی از موضوعاتی است که همیشه برای افراد جویای کار روی میز بوده و میباشد. در این مقاله قصد داریم شمارا بایکسری نکات مهم و اساسی آشنا کنیم ، اگر به شغل مشاور املاک علاقه دارید با هدلینگ حقوقی مهر همراه باشید.

وقتی در تلاش راه اندازی کسب و کاری برای خود هستید ، باید با تمام چالش هایی که ممکن است با آن ها رو به رو شوید آشنایی کامل داشته باشید ، اگر با شغلی که می‌خواهید وارد آن شوید آشنایی کامل داشته باشید ، می‌توانید با قدرت بیشتری به کارتان ادامه دهید .

قطعا می‌دانید که بازار مسکن در سراسر دنیا از جایگاه به خصوصی برخوردار است ، مشاور املاک یکی از شغل های پردرآمد دنیا است.

در شغل مشاوره املاک ابتدا نیاز به سرمایه ندارید ولی اگر تمام تمرکز و توان خود را بگذارید تا حرفه ای شوید ، درآمد شما به ۵۰+ میلیون در ماه می‌رسد .

در کل دنیا تنها ۵ شغل از درآمد های بالایی برخوردار هستند که یکی از آن‌ها مشاور املاک است ، شما به تنها سرمایه ای که نیاز دارید ذهنتان است ، و فقط باید با حواسی جمع و علاقه به شغل خود بپردازید.

تمام افراد جامعه با کمک شما بزرگترین سرمایه زندگی خود را خریداری می‌کنند ، شما هر روز با افراد جدیدی سروکار دارید از جمله پزشک ، مهندس ، رئیس شرکت ، پرستار ، پلیس ، آتش نشان و… به خود افتخار کنید که توان تامین نیاز های همه‌ی اقشار جامعه را برعهده دارید.

آموزش مشاوره املاک

چگونگی تبدیل شدن به مشاوره املاک موفق

کسب اعتبار

در آموزش مشاوره املاک اولین اصل به دست آوردن اعتبار است ، برای دست یافتن به اعتبار صادق باشید و نقش بازی نکنید اگر صادق نباشید اعتبار کسب نخواهید کرد ، اما اگر صادق باشید مشتریان به سمت شما جذب خواهند شد.

کمک گرفتن از افراد با تجربه

با مشورت گرفتن و کمک خواستن از فردی که در این حیطه شغلی فعالیت داشته اند ، بدون تردید با کمک تجربیات افراد با سابقه شما به پله های بالاتری هدایت خواهید شد.

اعتماد به نفس

پرانرژی بودن کلید تمام قفل های بسته است ، که به شما اعتماد به نفس در همه‌ی زمینه ها اعم از انرژی ، ارتباط های چشمی ، توانایی حرکتی ، خوش صحبتی و خنده رو بودن و … خواهد بود. ارتباط گرفتن و موفقیت شما در شغل املاک به برخورد شما و اعتماد به نفس شما بستگی دارد.

فضای مجازی

تکنولوژی های زیادی وجود دارد و هر روز بیشتر از روز قبل در پیشرفت آن حیرت می‌کنیم ، شما می‌توانید با شبکه سازی و فعالیت در پلتفرم هایی اعم از ؛ اینستاگرام ، ایتا ، سروش ، روبیکا ، تلگرام و …کسب و کارتان را به همراه معایب و مزایا نشان دهید و با صداقت جلو پیشروی داشته باشید و به شغل تان رونق بیخشید.

قانع کردن مشتریان

یک مشاور املاک موفق کسی است که بتواند علاوه بر کمک کردن به مشتریان خود در زمینه های مختلف و احترام به آنان ، توانایی اقناع سازی هم داشته باشد ، شما یک مشاور املاک هستید وقتی پرسونا شناسی مخاطب داشته باشید می‌توانید مشتریان را قانع کنید برای یک خرید بهتر که به سود او نیز کمک می‌کند ، اگر نتوانید مخاطبتان را قانع کنید فرصت های زیادی را از دست خواهید داد که برای شما و کسب و کارتان چندان خوشایند نیست.

افرادی که می‌خواهند در شغل مشاوره املاک مشغول به کار شوند باید حدالامکان مدرک دیپلم را دارا باشند و حداقل سن‌شان ۱۸ سال به بالا باشد و به این مورد توجه نمایید که مردان باید کارت معافیت از خدمت را دارا باشند یا خدمت مقدس سربازی را به اتمام رسانده باشند.

اموزش املاک

مهم ترین خدمتی که یک مشاور املاک در حیطه کاری خود به ارمغان می‌آورد

قیمت گذاری مناسب

کسی که به دنبال آموزش مشاوره املاک است باید در نظر داشته باشد که عموم افراد بخصوص فروشندگان سازه های مسکونی در زمانی که می‌خواهند سازه ای را به فروش برسانند و هیچ نکته ای برای قیمت گذاری سازه خود ندارند ، از همین جهت به مشاورین املاک مراجعه کرده و از آنان برای قیمت گذاری درست و مناسب سازه خود مشورت می‌گیرند.

ارزش سازه

در قدم اول شما باید بدانید در خرید و فروش سازه ای ارزش آن را مشخص کنید ، مشاوران املاک باید فردی که با شاخصه های بازار مسکن آشنایی داشته باشد استخدام نموده تا بتوانند ارزش واقعی ملک را مشخص کنند ، و گاهی مشاورین املاک نیاز به استخدام فردی ندارند ، بلکه آنقدر در کار خود پیشرفت زیاد داشته اند که می‌توانند ارزش آن را تشخیص دهند.

از دیگر خدماتی که یک مشاور باید انجام دهد پیگیری قیمت نهایی املاک است ، مشاور املاک برای تائید قیمت نهایی املاک مواردی را مورد بررسی قرار می‌دهد ، از جمله :

  1. زمان فروش
  2. نرخ بهره وام
  3. عرضه و تقاضا

فروش سریع املاک

آموزش املاک حرفه ای

اگر شخصی به شما مراجعه کرد و درخواست فروش سریع ملکی را داشت.

باید مواردی را مورد توجه نیز قرار دهید از جمله :

  • ملک را به تمامی افرادی که برای خرید به شما مراجعه می‌کنند معرفی کنید.
  • ملک را زیر قیمت خود برای فروش بگذارید.
  • تصاویر آن ملک را در پلتفرم ها به اشتراک بگذارید و مزایا و معایب آن را در قسمت توضیحات آن ذکر کنید.

 

علت موفقیت زنان در شغل مشاور املاک

در آموزش مشاور املاک باید اقرار کنیم که این شغل یک شغل جذاب و کاربردی در ذهن عموم اقشار جامعه است ، به تازگی زنان نیز پا به این عرصه نهاده‌اند شاید در سال های قبل وجود زنان به عنوان مشاور املاک خوشایند نبود اما اکنون هلدینگ حقوقی مهر این امکان را برای زنان فراهم کرده است که زنان می‌توانند در دفترهای املاک مشغول به کار شوند و حتی بهتر از مردان به امور بپردازند .

زنان خصوصیاتی از قبیل مهربانی ، خوشرویی ، لبخند بر لب داشتن ، آراستگی ، صبر و استقامت ، مسئولیت پذیری و… دارند که اگر پا بر این عرصه بگذارند و تلاش کنند می‌توانند فعالیت های موثر تری از مردان نیز داشته باشند.

صبر و حوصله

یکی از مواردی که در شغل مشاور املاک باید به او توجه شود ارائه اطلاعات کامل به مشتری است ، زنان از صبر و حوصله زیادی برخوردار هستند و مطالب را در سطح قابل فهم مخاطبین ارائه می‌کنند  تا کاملا متوجه آن شوند ولی در عین حال مردان سعی بر این دارند که تمام مباحث را در مدت زمانی کوتاه تری ارائه نمایند.

قدرت تکلم

تحقیقات گوناگونی نشان دهنده این واقعیت است که زنان قدرت تکلم بالایی نسبت به مردان دارند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی اطلاعات مربوط به یک پروژه را در خدمت مخاطبان قرار دهند ، این یک نکته کلیدی است که در شغل مشاوره املاک از اهمیت زیادی برخوردار است.

صداقت

عموم مردم جامعه اینگونه تصور می‌کنند که مشاورین املاک فقط کاری را که برای آنها منافع شخصی و سود زیادی دارد انجام می‌دهند و اصلا به فکر ارائه خدمات مهم و با منفعت و سود برای مشتری نیستند ، در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است ، یک مشاور مورد اعتماد کسی است که سود خود را کم می‌کند و به سود و منفعت مشتری خود می‌افزاید.

زنان برای اینکه بتوانند مشاور املاک شوند ابتدا باید درخواست خود را برای دریافت مجور به همراه مدارک خود ارائه دهند .

بعد از گذراندن دوره های آموزشی و کار آموزی باید درخواستی کتبی ارائه داده و بعد از بازدید از محل کسب و کارتان باید درخواست ارائه دهید تا مجوز خود را دریافت کنید.

آموزش مشاور املاک مبتدی

مدارکی که باید ارائه شود

  • مبایعه نامه
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • ۱۲ قطعه عکس پرسونلی
  • مدرک تحصیلی
  • اجاره نامه ملک
  • تائیدیه کد پستی
  • پروانه کار
  • گذرنامه
  • سند ملکیت

مواردی که بیان شد اصل و کپی آن ها را به همراه داشته باشید.

زنان در سال های اخیر در شغل مشاور املاک فعالیت های چشم گیری داشته اند .

یک مشاور املاک به علت خصوصیات اخلاقی ، اجتماعی ، فردی ، نظم  ، قدرت مدیریت و تکلم ، صبر و استقامت و… می‌تواند موفقیت های چشم گیری برای آن دفتر املاک داشته باشد و همچنین زنان نیز می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته باشند ، و در زمینه ای دیگر که زنان و مردان در شغل مشاوره املاک تفاوت هایی دارند ؛ زمان دریافت مجوز است ، زنان برای دریافت مجوز باید یک مباشر مرد را به صنف مشاوران معرفی کنند ولی مردان به معرفی شخصی به صنف نیازی ندارند.

دریافت جواز کسب برای زنان

.با قوانینی که در کشور حاکم است ، زنان نمی‌توانند در برخی از شغل ها اقدام به دریافت جواز کسب نمایند ،این مشاغل به دلیل سختی کار ، شغل های فنی ، شغل های آسیب زا و… و همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از شغل های مردانه اصلا امکان صادر کردن مجوز برای زنان وجود ندارد از جمله :

سفره خانه ها ، تعمیر خودرو ، آهن پروفیل و ضایعات مواردی که ذکر شد به علاوه برخی موارد دیگر اصلا امکان صدور جواز کسب برای زنان نخواهد داشت.

انواع جواز کسب و مزیت های آن

شاید تا بحال نمی‌دانستید که جواز کسب انواع مختلفی دارد که هر کدام از جواز ها شغلی را شامل می‌شود .

همانطور که گفتیم جواز کسب انواع مختلفی دارد از جمله جواز کسب تولیدی ، جواز کسب توزیعی ، جواز کسب خدماتی و جواز کسب فنی نام برد که در ادامه به ارائه آنان می‌پردازیم.

۱_جواز کسب تولیدی

جواز کسب تولیدی برای کسب و کارهایی که با هدف تولید محصولی اقدام به انجام کاری می‌کنند صادر می‌شود ، برای نمونه کسب و کارهای تولیدی پوشاک ، تولیدی وسایل پلاستیکی ، تولیدی اسباب بازی و مواردی از این قبیل برای شروع کار قانونی نیاز به دریافت جواز کسب دارند.

۲_جواز کسب توزیعی

جواز کسب توزیعی برای کسب و کارهایی که با هدف واسطه‌ی خرید و فروش کالایی می‌شود ، کالایی را از تولیدی خریداری و خودشان در مغازه ای که راه اندازی و اقدام به فروش آنها می‌کنند  ، این نوع کسب و کار نیاز به جواز کسب توزیعی دارد.

۳_جواز کسب خدماتی

مشاغل خدماتی برخلاف مشاغلی که کالا تولید یا در بازار عرصه می‌کنند ، یک نوع خدمت رسانی به عموم افراد جامعه انجام می‌دهند که باید برای استحکام بخشیدن به کسب و کار خود جواز دریافت کنند ، برای نمونه مثل کافی نت ها که نمونه ای از کسب و کارهای خدماتی انجام می‌دهند و جواز خود را باید از کسب و کارهای خدماتی دریافت کنند.

۴_ جواز کسب فنی

جواز کسب فنی کسب و کارهایی هستند که با هدف تعمیر وسایل الکتریکی یا رایانه ای راه اندازی می‌شوند.

البته قبل از اینکه اقدام به جواز کسب کنید باید مدارک فنی حرفه ای که مربوط به کسب و کارتان باشد ، داشته باشید ، مثل تعمیر نرم افزار ها و سخت افزارها.

سئوالی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که چرا اصلا باید این جوازها را دریافت کنیم ، مگر داشتن این جواز چه سودی برای ما دارد ، از این جهت برای یافتن پاسخی برای خود با ادامه مطالب نیز همراه باشید ، زیرا می‌خواهیم تعدادی از مزیت ها را برای شما شرح دهیم :

  • دریافت تسهیلات بانکی
  • دریافت بیمه‌های اجتماعی
  • واردات و صادرات کالا
  • دریافت پروانه ساخت
  • استفاده از خدمات شهرداری

قوانینی که برای ساخت ملک باید رعایت شود

آموزش مشاوره املاک حرفه ای

یک مشاور املاک قابل احترام و اعتماد کسی است که وقتی می‌خواهد زمینی را به فروش برساند قبل از اخذ قرارداد باید نکاتی را به خریدار ملک که در سازه آن ملک با آنها روبه‌رو می‌شود بیان کند از قبیل :

۱_پروانه ساخت

پروانه ساختمان یا شناسنامه فنی دفترچه‌ای است که مراجع صدور پروانه مانند همیاری شهرداری صادر نموده و در اختیار مالک قرار می‌دهند ، برای احداث هرگونه سازه ای باید مجوز لازم از مرجع دریافت گردد .

۲_کارشناسی

کارشناسی به معنای تخصص و تجربه در زمینه ارزیابی و تحقیق ، خرید و فروش و اجاره ، و مدیریت است.

یک کارشناس ملک مسئول تخمین ارزش ملک‌ ها ، مشاوره در خرید و فروش آن‌ ، اجاره دادن یا اجاره گرفتن املاک ، و نظارت بر امور ملکی و به طور کلی ارائه خدمات مرتبط با امور ملکی به مشتریان می‌ باشد.

  • قیمت گذاری

به سفارش‌های خرید و فروش چه به صورت دستی یا خودکار ، قیمت‌گذاری گفته می‌شود.

  • اطلاعات صحیح

اطلاعات صحیح اطلاعاتی از قبیل ؛  محل قرارگیری سازه ، نحوه‌ی قرارگیری ،اعتبار و ارزش سازه و… است .

اگر می‌خواهید کار آمدی و مهارت خودتان را در ارائه کردن خدمات املاک و سازه ها به مراجع کنندگان خود افزایش دهید ، خواهید دید که فروش شما چندین برابر خواهد شد .

اینکه مزایا و معایب املاکی را با صداقت و درستکاری ارائه کنید مراجعه کنندگان به شما اعتماد خواهند کرد و به واسطه این اعتماد مشتری شما را به افراد دیگری معرفی خواهد کرد و از حسن های شما خواهد گفت ، دادن اطلاعات صحیح بدون در نظر گرفتن منافع خودتان وظیفه شماست.

ارائه خدمات به مشتریان

یک مشاور املاک باید ارتباط گیری موثری با تمام افراد داشته باشد و در کارش دارای قدرت و استعداد باشد ، در شغلش موفق تر خواهد بود .

مشاور املاک باید خدماتی را به مشتریان ارائه دهد از جمله :

  • عکس های با کیفیت از املاک
  • تنظیم قرار داد ها
  • هماهنگی جلسات
  • دریافت کمیسیون معامله
  • بررسی اثبات مدارک

 

همانطور که می‌دانید شغل آموزش مشاوره املاک یک شغل استرس زا است که با سرمایه اصلی هر زندگی سرو کار دارد ، اما همانطور که مشاهده کردید اگر طبق قوانین و آموزش ارائه شده جلو روید سرانجام خوبی خواهید داشت .

خدماتی که مشاورین ارائه می‌دهند

مشاورین املاک خدمت های گوناگونی در زمینه‌ی سازه ها و ملک ها به عموم مردم و تمام اقشار جامعه ارائه می‌کنند ، خدماتی که یک مشاور املاک به عموم مردم ارائه می‌دهند را می‌توان در ۴ حیطه دسته بندی کرد :

  • معامله ۲ طرفه :

معامله ۲ طرفه معامله ای است که تنها یک مشاور املاک معامله‌ی هر ۲ طرف را انجام می‌دهد (خرید و فروش) و به هر ۲ مشاوره ارائه می‌دهد و قرار دادی را تنظیم و مورد تائید مهر وامضای ۲ طرف قرار می‌دهد.

  • فروش املاک

مشاوران در فروش ملک و یا سازه ای به افراد کمک می‌کنند تا سریع تر و با قیمتی مناسب املاک خود را به فروش برسانند که با سود زیادی همراه باشد.

  • خرید ملک

مشاوران به افرادی که قصد خرید ملک یا سازه ای را دارند به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند املاک مورد نظرشان را به گونه ای که منافع زیادی به همراه داشته باشد خریداری کنند.

  • نماینده معاملات

نمایندگان معاملات ، افرادی هستند که در واقع نماینگان مشتریان به حساب می‌آیند که معامله هایی  از قبیل اراضی و سازه های ساختمانی و…انجام می‌دهند ، در این صورت توافق نامه ای تنظیم خواهد شد که آن را به امضای طرفین می‌رسانند

مشاور املاک بر حسب توانایی ها و میزان توجه خود به کسب و کارش می‌تواند در کارش موفق شود ، اگر یک مشاور بخواهد در بخش های مختلفی از جمله خرید و فروش ، رهن و اجاره کار کند ، تمام آن ها در کنار هم به مشغله های زیاد و کمبود وقت منجر خواهد شد.

مشاور املاک

محل قرارگیری دفتر املاک

محلی که برای قرار گرفتن دفتر املاک باید به آن توجه داشته باشید و مورد تائید واقع شود باید شرایطی را دارا باشد :

  • درجایی دفتر را راه اندازی کنید که دفتر دیگری در آن محل نباشد.
  • چیدمان دفترتان متفاوت باشد.
  • محل کارتان از نور طبیعی برخوردار باشد ، زیرا نور آفتاب در طول روز هر مخاطبی را جذب می‌کند.
  • مساحت دفترتان بیش از ۱۲ متر مربع باشد .

وسایل مورد نیاز دفتر مشاوره

وسایلی که شما برای راه اندازی دفتر مشاوره املاک به آن ها نیاز دارید و باید تهیه کنید زیاد و گسترده است ولی شما سعی کنید فقط وسایل ضروری ای را که برای راه اندازی دفتر به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد تهیه کنید که بخشی از موارد آن :

  • تلفن ثابت
  • لپ تاپ برای ثبت اطلاعات
  • مبل برای نشستن افراد
  • موارد خوراکی که در طول روز نیاز دارید
  • وسایل ضروری برای گرم و سرد شدن محیط دفتر
  • میز و صندلی

اگر شما به تنهایی قرار است در آن مکان شروع به کار کنید وسایل را به اندازه یک نفر و اگر جز شما کارکن های دیگری برای کمک به شما در آن دفتر فعالیت می‌کنند وسایل بیشتری را تهیه کنید.

سعی کنید در اوایل کار از وسایل زیاد و گران قیمت پرهیز کنید با پیشرفت تان کمکم مغازه تان را بزرگتر و مجهز تر کنید که همزمان با رشد کسب و کارتان از اعتبار  بالایی برخوردار هستید.

گرفتن پروانه املاک

ابتدا برای اینکه وارد کسب و کار آموزش مشاوره املاک شوید باید پروانه ی مشاوره املاک را دریافت کنید که نیازمند شرایط زیر است :

  1. متاهل باشید
  2. حداقل دارای مدرک دیپلم باشید
  3. دوره آموزشی ۶ ماهه و دوره کار آموزی ۴۵ ساعته را گذرانده باشید

موارد متذکر در قرار داد

یک قرارداد درست و قانونی باید نکاتی را در بر بگیرد ، یکسری موارد واجب و ضروری است که در متن قرار داد ذکر شود  این نکات را به فراموشی نسپارید زیرا بسیار حائض اهمیت است از جمله :

  1. عنوان قرار داد
  2. ذکر تعهدات
  3. موضوع قرارداد
  4. مبلغ قرارداد

 

مواردی از قبیل ۱_موضوع قرارداد و ۲_مبلغ قرارداد بندهای واجب یک قرارداد قانونی محسوب می‌شوند.

یک مشاور املاک موفق در تمام زمینه ها فردی است که باید مواردی را رعایت کند و آن ها را دارا باشد :

  1. آراستگی

مشاور املاک باید دارای ظاهری آراسته باشد ، زیرا بر ذهنیت مشتریان تاثیرات مثبتی می‌گذارد و اولین چیزی که افراد به آن توجه می‌کنند این است که شخص مشاور به آراستگی خود اهمیت داده است ، لباسی که بر تن دارد جذاب است و به چه میزان به علایق مشتری خود اهمیت میدهد.

  1. برطرف سازی ضعف ها

یک مشاور املاک باید نقطه ضعف های خود را شناسایی و بازسازی و تقویت کند ، آن ها را تبدیل به نقاط مثبت کند و تمام تلاشش را برای ثبوت نقاط مثبت خود بگذارد.

  1. تکنیک موثر

تکنیک های موثر یک امر بسیار مهم برای مشاورین املاک است زیرا در مباحثی از جمله مذاکره به آن ها کمک خواهد که تکنیک های موثر خود به چند حیطه تقسیم می‌شوند ؛

تبلیغ کنید

برای گسترش بخشیدن به کسب و کار خود کارت ویزیت تهیه کنید و به مشتریان خود و یا کسانی که از شما مشورت می‌خواهند بدهید.

شنونده باشید

مشاور املاک باید تمام نیاز های خریدار و فروشنده را بشناسد و بهترین و کلیدی و ترین پیشنهادات را به آن ها بدهد ، یکی از رمزهای موفقیت در شغل شما این است که شنونده خوبی باشید .

نترس باشید

در تمام صحبت های خود در تمام زمینه ها صادق باشید ، از ریسک کردن ترس نداشته باشید و به سمت موفقیت پیش روی داشته باشید.

تمام موارد ذکر شده در این مقاله مواردی بود که مشاورین املاک در هر زمان با او سرو کار دارند ، اگر می‌خواهید در شغلی موفق باشید و آن را به نحو احسن انجام دهید ، هیچ چیزی سودمند تر از علاقه و درست کاری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.