جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  

کار مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

کار مشاوره حقوقی آنلاین

کار مشاوره حقوقی آنلاین، ارائه خدمات حقوقی از طریق اینترنت و به صورت دوره‌ای است. افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا سیستم‌های مختلف آنلاین به مشاوران حقوقی مراجعه کنند. با یک تماس تلفنی، چت آنلاین یا ایمیل، مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند و مشاوره حقوقی تلفنی دریافت کنند.  بعضی مواقع با توجه به زندگی امروزی برای هر کسی مسائلی پیش می آید که احتیاج به یک راهنمایی دارد. مخصوصا اگر در مورد حق و حقوق باشد باید از کسی مشاوره گرفت که متخصص ان باشد.

مشاوره حقوقی آنلاین کسی است که به ارائه راهنمایی های حقوقی لازم  به اشخاصی که  توسط وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی مراجعه کرده اند، را انجام می دهد. وقتی می گوییم مشاوره حقوقی که مشاوره های تخصصی را به موکلین می دهند. منظور آن دسته افرادی هستند که در رشته های حقوق، الهیات و معارف اسلامی شاخه های فقه و مبانی حقوق اسلامی و فقه و حقوق اسلامی ویژه دانشگاه ، فارغ التحصیل شده اند. آن ها می توانند به عنوان کارشناس یا مشاور حقوقی مشغول به کار شوند. در ادامه هلدینگ حقوقی مهر شما را با کار مشاوره حقوقی آنلاین آشنا می کند.

کار مشاوره حقوقی آنلاین

مشاور حقوقی آنلاین توسط چه کسی ارائه می شود؟

خب فردی که در رشته حقوق، تحصیلات خود را پایان رساند و در رشته حقوق فارغ التحصیل شد حال باید چه کار کند؟ شروع می کند به ارائه خدمات حقوقی در بستر اینترنت و از طریق اپلیکیشن ها و وب سایت ها مشاوره می دهد.امروزه استفاده از فضای مجازی و اپلیکیشن ها بسیار رواج یافته است و مردم به منظور رفع خیلی از مشکلات خود از آن ها استفاده می کنند. به همین دلیل خدمات حقوقی مانند خیلی دیگر از خدمات نیز،  به شکل آنلاین ارائه می شود که آن را  مشاوره حقوقی آنلاین می گویند.

آنلاین مشاوره گرفتن هم مشتری های زیادی دارد چون بالاخره نباید مشافتی طی شود و در خانه نیز می توان کار خود را به صورت مجازی با مشاور انجام داد یا در محیط کار و غیره . همچنین  وقت و زمان زیادی نمی خواهد و در همه این موارد صرفه جویی می شود. و با هزینه کمتر بهترین خدمات ممکن رادریافت می شود. به ویژه در هر ساعتی بخواهید مشاور در خدمت شما می باشد.

حالا که متوجه شدیم مشاوره حقوقی چگونه است؟ حال ببینیم مهم ترین کار مشاوره حقوقی آنلاین چیست ؟

  • کار مشاوره حقوقی آنلاین در زمینه قراردادها

قراردادهایی که شرکت محل فعالیت، مشاور حقوقی، یکی از طرفین آن است، بررسی های لازم را انجام می دهد و نکات مهم را انجام می دهد..

در این قراردادها بعضی وقت ها :

  • تهیه پیش نویس های قراردادی را بر عهده دارد
  • در برخی شرکت ها، قراردادها صرفا با امضای مشاور حقوقی به توافق نهایی می رسد.
  • مشاوره در دعاوی : بدین شرح که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در مدت حیات خود، خود بعضا درگیر دعاوی گوناگونی شوند. در این دعاوی یا نقش خواهان (طرح کننده دعوا) را دارند یا نقش خوانده (کسی که دعوایی علیه او طرح شده است).  اشخاص در اینگونه موارد به جای عقد قرارداد با وکیل دادگستری از مشاورین حقوقی خود بهره می برند تا لوایح موردنیاز را تهیه نمایند.

زمان انجام  مشاوره حقوقی

غالبا مشاوره حقوقی در دو زمان انجام می شود.

  • گاهی اوقات اشخاص قبل از اقامه دعوا به وکیل یا مشاور مراجعه نموده و تقاضای مشاوره حقوقی می نمایند. از آنجا که امور حقوقی از پیچیده گی خاصی برخوردار است.چون اطلاعات کافی ندارند. یا فرد می خواهد از حقوق خود که در دست دارد با توجه به مدارکش ، ویا می خواهد از  نحوه دادرسی و هزینه های مربوطه اطلاع پیدا نموده تا در اسرع وقت اقدامات قضایی را دنبال نماید.
  • گاهی اوقات اشخاص در حین دادرسی به مشاور حقوقی مراجعه می نمایند. گاهی اوقات خواهان دعوا و بعضی اوقات خوانده دعوا هستند. از آنجا که گرفتن وکیل در محاکم متضمن هزینه برای افراد جامعه است و قشر ضعیف قادر به اخذ وکیل نیستند. لذا این افراد تصمیم می گیرند که از مشاور حقوقی در اقامه دعوا بهره مند گردند.

کار مشاوره حقوقی آنلاین

چرا باید از مشاوره حقوقی بهره ببریم؟

اهمیت کار مشاوره حقوقی، خیلی زیاد است. به گونه ای که یک مشاور کاربلد ممکن است با مشاوره اشتباه وراهنمایی  نادرست خود  فرد را به اشتباه بیندازد و راه را اشتباه برود و خسارات جبران ناپذیری به شخص وارد آورد.

اصلی ترین امور و خدماتی که یک مشاور حقوقی با تجربه برای شما به انجام می رساند.

  • انجام تحقیقات قانونی از مهم ترین  کارهای مشاوره حقوقی آنلاین

 مشاوره حقوقی کارش ، تحقیقات قانونی است . یعنی وقتی موکل مسائل خود را مطرح می کند ، وکیل یا مشاوره حقوقی تمام اسناد و مدارک را بررسی می کند و به صورت قانونی تنظیم می کند. موکل هر سوالی بپرسد مشاوره حقوقی پاسخ می دهد. معمولا مدت زمان زیادی را صرف پاسخ دهی به سوالات موکل  با بررسی هایی که از قبل با توجه به  تحقیق قانونی و بررسی پرونده داشته است، انجام داده و تحقیقات قانونی وی  و مطالعات ،خدمات و کارهایی است که توسط مشاور صورت می پذیرد.

  • تنظیم لایحه یا دادخواست

همان طور که اشاره کرده ایم یکی از کارهای مهم مشاوره حقوقی آنلاین، مشاور با استناد به مدارک و پرونده قضایی شما، به تنظیم لوایح یا دادخواست می پردازد. این لوایح معمولا در طی بررسی پرونده در مراجع قضایی، کاربرد داشته و می تواند در کسب نتیجه ای هرچه بهتر کمک‌ کننده باشند.

  • ارائه راهکار

وقتی از کسی مشاوره یا مشورت می خواهید توقع دارید راه حل پیش پای شما بگذارد. از دیگر کارهای مشاوره حقوقی آنلاین ، ارائه راهکار مناسب و کارآمد می باشد. مشاور با استناد به علم خود، به شما روش هایی را برای پیشبرد هرچه بهتر پرونده شما پیشنهاد می نماید.  سعی می کند موانع را از سر راهتان بردارد. چون اگر فرد بخواهد بدون اطلاعات قانونی و حقوقی پرونده را خودش پیش ببرد یا به جایی نمی رسد.

منظورمان به نتیجه است که معلوم نیست به آن برسد. یا اگر برسد آنقدر طولانی می شود که اگر مشاوره می گرفت با راهنمایی های مشاوره حقوقی آنلاین خیلی زودتر به نتیجه مطلوب می رسید.

زمینه‌های تخصصی کار مشاوره حقوقی آنلاین

می دانید که در هر کاری خودش به چند قسمت تقسیم می شود. با توجه به تخصص افراد که تقسیم بندی می شود. مشاوره حقوقی آنلاین نیز باید دقت کرد. تا در مورد مسئله شما تخصص داشته باشد  و بتواند کمک و راهنمایی کند.  چون مشاوره حقوقی خودش چند شاخه می شود که هر کس در مورد خاصی تبحر لازم را دارا می باشد. یعنی زمینه های تخصصی مشاوره حقوقی آنلاین عبارتند از :

هر مشاوره ای در یک زمینه یا چند زمینه می تواند تخصص بیشتری داشته باشد و به شما کمک کندو مشاوره بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.