جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  

کار مشاور املاک چیست؟

کار مشاور املاک

برای همه­ ی ما پیش آمده که زمانی برای خرید ملک، فروش و یا اجاره آن به  بنگاه املاکی یا مشاور املاک مراجعه کنیم.سوالی که در اینجا پیش می آید این است.  کار مشاور املاک چیست؟ مشاور املاک در طول خرید و فروش و اجاره کمک های زیادی به مراجعه کننده می‌کند. از جمله راهنمایی، برقراری ارتباط و نشان دادن ملک های مختلف و… به خریدار که با بودجه خریدار مطابقت داشته باشد، کمک کردن در پیدا کردن قیمت مناسب ملک و… . آموزش مشاوره املاک یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

تقریبا در هر محله ­ای می توان بنگاه املاکی را مشاهده کرد. آنان به  عنوان افرادی که دانش و تخصص لازم را در زمینه خرید، فروش و اجاره املاک دارند. نقش بسیار مهمی را در صنعت املاک و مستغلات بر عهده گرفته­ اند که به سبب آن وظایف و کارهایی را باید انجام دهند. اما دقیقا کار مشاور املاک چیست؟ آنها چه کارهایی را باید انجام دهند؟ چه ویژگی ها و مهارت هایی را نیازمند؟ با هلدینگ مهر همراه باشید تا بیشتر با این حرفه آشنا شویم.

کار مشاور املاک

اهمیت کار مشاور املاک

هر کسی برای زندگی در زیر آسمان آبی نیاز به مکانی برای سکونت وگذران زندگی دارد. این مکان را همه به نام ملک یا همان منزل می شناسند. این نیاز را مردم در طول تاریخ وگذر زمان از طریق مشاور املاک تأمین کردند. شاید این نام به نظرتان آشنا باشد. مشاوران املاک ویژگی های دارند که به شما کمک می‌کنند. آن ها با آشنایی کامل به قوانین خرید و فروش و…‌ کار شما را کمی آسان تر می کنند.

مزایای شغل مشاور املاک

هر کاری مزایا و معایبی را به همراه دارد  که در صورت بیش­تر نبودن این مزایا هرگز افراد در این حیطه ورود نمی کردند.

برخی از این مزایا از اهمیت ویژه و برخی هم کمتر برخوردارند. برخی از مزایای کار مشاور املاک عبارتند از:

  • عدم نیاز به سرمایه ی اولیه
  • ورود به صنعت ساختمان
  • پیدا کردن فرصت های مطلوب برای سرمایه گذاری
  • نیازمند کمترین زمان برای شروع کار
  • مدیریت زمان( اشتغال در زمان آزاد و فرصت بهرمنده از اشتغال در چند حرفه)
  • درآمد مطلوب
  • عدم نیاز به مدرک دانشگاهی و… .

همچنین  پیشرفت در فناوری و تکنولوژی اثر گذاری بسیاری بر آینده شغلی مشاوران املاک داشته است. برنامه هایی همچون دیوار ،شیپور و… این امکان را برای مشتریان وفروشندگان فراهم کرده اند که راحت و آسان با مشاوره حقوقی آنلاین و یا مشاوره حقوقی تلفنی ارتباط برقرار کنند.

 ماهیت مشاور املاک

این کار همان گونه از نامش پیداست به معنی مشاوره دادن است. مانند مشاوره غذایی، مشاوره های حقوقی ،پزشکی و… .

افرادی که در این شغل فعالیت می کنند. باید از اطلاعات کافی در این زمینه  برخوردار باشند.

همچنین ازدیگر موارد لزوم کاری این افراد داشتن تحصیلات، آشنایی کامل با قوانین و مقررات کار مشاور املاک، شهرداری و قوانین حقوقی و…..است.

برای اشتغال در این صنعت حداقل به مدرک دیپلم نیاز است. اما ادامه تحصیل در این رشته وکسب مهارت به افراد کمک می کند.  روش های درست برقراری ارتباط با خریدار را آموزش ببینند.

مثلا داشتن جواز کسب املاک شرایطی دارد:

  • مانند:سن بیشتر از 18 سال باشد.
  • داشتن کارت نظام وظیفه (سربازی، پایان خدمت).

مکان شغلی مشاوران املاک

فردی که در این صنعت مشغول به کار است، می تواند در محیط های مختلفی مشغول به کار شود .

از مهم ترین کار آن ها برقراری ارتباط با خریدار است. حتی این ارتباط می تواند از راه دور با خریدار برقرار شود. افراد با نوشتن لیست و مشخص کردن ویژگی ها، مکان ملک و…آن را منتشر می کنند.

کار مشاور املاک

تخلفات مشاوران املاک

در هر شغل و حرفه­ ای قوانینی وجود دارد که رعایت نکردن آنها تخلف نامیده می شود و تبعاتی را در پی دارد. وجود این دسته از قوانین در کار مشاور املاک امری طبیعی است که رعایت آن می تواند به خسارتی منجر شود. گاه  قابل برطرف سازی هستند و گاه خیر.

یکی از این تخلفات گران فروشی است. یعنی قیمت ارائه داده شده به مشتریان بیش از نرخ نامه مصوب آن شهر و منطقه باشد. افراد با داشتن مدارک لازم می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند.

بی دقتی رئیس مشاور املاک و یا کارکنان نیز می تواند موجب خسارت مشتریان شود. این افراد می‌توانند از راه شورای حل اختلاف آن را پیگیری کنند. اما این تخلفات به اینجا ختم نمی شود. بعضی افراد با جعل سند ،کلاهبرداری و… اقدام به سوء استفاده از مردم می کنند.

وظیفه مشاور املاک

بعضی انسان ها بر این باورند که مشاور املاک در داد و ستد نقش بسزایی ندارد.  پولی که صرف آن می کنند بیهوده است. از مراجعه کردن به مشاور املاک خود داری می کنند. در صورتی که مراجعه کردن به مشاور املاک می تواند همان ملک ها و خانه هایی که متناسب با بودجه و سلیقه­ ی مشتریان هستند به آنها پیشنهاد دهند.

کار مشاور املاک این است که در خرید و فروش و معاملات مسکن و مستغلات به یافتن خریدار یا فروشنده کمک کرده اند. مسلما پولی را بابت کاری که انجام می دهد دریافت کند. بنابراین مشاور املاک باید سعی کند که بهترین پیشنهاد را هم به خریدار وهم به فروشنده بدهد. به صورت گرفتن یک معامله مطلوب کمک کند.

مهارت­ها و توانمندی ­های مورد نیاز مشاور املاک

افراد برای اشتغال در کار مشاور املاک بایستی مهارت­ ها و توانمندی­ های مورد نیاز را برآورده و یا تقویت کند. برخی از آنها:

  • دانش بازار ملک: یک مشاور املاک برای انجام کار خود  باید دانش و آگاهی­ های کافی در زمینه بازار ملک محل کار خود داشته باشد. همچنین بتواند روند بازار ملک را تحلیل کند.
  • مهارت های ارتباطی: مهارت ویژه ­ای که نیازمند کار مشاور املاک است مهارت برقراری ارتباط موثر است. باید بین مشاور املاک و همکاران، طرفین معامله و… باشد، که از این مهارت­ ها می توان مهارت­ های گفتاری، نوشتاری، گوش دادن به صورت فعال  را نام برد.
  • مذاکره: یکی از توانمندی­های اساسی کار مشاور املاک انجام مذاکره است. وی باید بتواند با استفاده از مهارت­های ارتباطی و توامندی مذاکره با مشتریان گقت وگو کند. بهترین شرایط ممکن را برای مشتریان فراهم آورد.
  • مدیریت زمان: مشاور املاک با چندین نفر و چندین ملک و ساختمان و زمین سر وکار دارد. بنابراین باید بتواند با اولویت بندی کارها، فعالیت­ ها عملکرد خود را بهبود ببخشد.

این مهارت ها و توانمندی­ ها از اهمیت بسیاری برخوردارند و مشاوران املاک باید بتوانند. آنها را هرچه بیشتر بهبود ببخشند تا به موفقیت ها بالاتری دست یابند.

ویژگی های مشاور املاک

مشاور املاک ویژگی­ هایی دارد که نقش مهمی در موفقیت وی در این حرفه را سبب می شود. این ویژگی­ ها باید به گونه ­ای باشد که باعث شود اعتماد مشتریان را سبب شود. به آنها این اطمینان را بدهد که می ­توانند به آنها در خرید و فروش و یا اجاره املاک کمک کنند. از جمله این ویژگی­ ها: صداقت و اخلاق حرفه­ای، تعهد و پیگیری،تحمل فشار در شرایط پیچیده.

اینها تنها چند نمونه از ویژگی­ های مشاوران املاک است که باعث می شوند اعتبار و اعتماد مشتریان به آنها جلب شده و در این حرفه موفق شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.