جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٥٣ - ٠٢٥٣٧٧٣٤١٥٢  

مشاورین املاک چه کسانی هستند| وظایف مشاورین املاک

مشاورین املاک

مشاورین املاک به مردم جامعه کمک می کنند تا بتوانند بدون دردسر ملک خرید و فروش کنند. همانطور که می دانید انسان ها ابتدای زندگی تاکنون با نیازهای گوناگونی  مواجه شده اند.  برخی از نیازها نسبت به برخی دیگر ارجحیت دارند. این گونه نیازها از قبیل خوراک، پوشاک، امنیت و مسکن می باشند که انسان همواره در پی رفع آن ها بوده است. چرا که هریک از آنها به نحوی در زندگی بشر نقش ویژهای دارند. امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی و سیستمی شدن خیلی از مراحل اداری، انجام خرید و فروش باید پروسه ای را طی کند. آموزش‌ مشاوره املاک افراد را با مفاهیم اساسی در زمینه خرید، فروش، اجاره و ارزیابی ملک آشنا می‌شوند.

حال پرسش این است هریک از این نیازها چگونه برطرف می شوند؟ مثلاً نیاز انسان به ملک و سرپناه برای سکونت و در امان بودن چگونه برطرف میشود؟ در این مواقع یک نیاز دیگر برای انسان ایجاد میشود. نیاز به یک فرد آگاه از ملک های خالی از سکنه و قابل سکونت. در این مقاله سعی بر بررسی نحوه علمکرد و همیاری این افراد در حل این نیاز ویژه پرداخته ایم. پس با هلدینگ حقوقی مهر همراه شوید.

مشاورین املاک

یکی از نیازهای انسان ها، نیاز به مسکن میباشد که برخلاف تصور برخی از افراد به آسانی قابل برطرف نیست. پیدا کردن یک مسکن با شرایط مناسب و مقرون به صرفه نیازمند یک سری اطلاعات می باشد. از جمله موقعیت های مکانی مختلف، هزینه ی برآوردی، نوع ملک ( تجاری،مسکونی) نوع زمین(مسکونی،کشاورزی)و… .

حال فردی که به تازگی مستقل گشته و احساس نیاز به مسکن دارد و هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه ندارد بایستی به یک فرد آگاه مراجعه کند. این فرد مشاور املاک نام دارد و اطلاعات مورد نیاز شما را به صورت مشاوره ارائه می دهد. اما پرسشی که اکنون پیش می آید این است:

مشاورین املاک کجا هستند؟ آیا قابل اعتماد هستند؟ اطلاعات خود را چگونه کسب میکنند؟ پس از دریافت مشاوره و پیدا کردن مسکن مناسب چگونه آن مسکن را به تصرف درآوریم؟ بدیهی است که مشاورین املاک پس از ارائه مشاوره مبلغی را دریافت میکنند؛ این مبلغ به چه میزان و به چه صورت محاسبه گردیده است؟ آیا مشاورین املاک زیر نظر سازمان یا دایره خاصی قرار دارند؟ در صورت مواجه با مشکل به چه ارگانی باید رجوع کرد؟

قبل از پرداختن به  نحوه عملکرد مشاورین املاک و دیگر موارد  مربوطه بهتر است اطلاعاتی در ارتباط با شهر ها داشته باشیم. مثلا بدانیم که برخی از مردم تصور می کنند کلانشهر ها را  سرشار از امکانات و فرصت های اشتغال و سکونت است و زندگی راحتری را برای مردم به ارمغان می آورد. در صورتی که اینگونه نیست و در عین  داشتن مزایا معایب بسیاری را نیز به همراه دارد که امروز شاهد بر آن هستیم .

مشاورین املاک

مزایا و معایب کلان شهرها

در کشور ایران برخی از شهر همانند اصفهان، تهران ، مشهد به واسطه داشتن امکانات و مراکز تفریحی، زیارتی و یا موقعیت جغرافیایی و سیاسی کلان شهر نامیده شده اند که در عین داشتن مزایا ، معایب بسیاری را نیز به همراه داشته اند.

ازجمله این معایب می توان به آلودگی هوا، حجم ترافیک بسیار ، تراکم جمعیت و …  را نام برد .

به گمان اشتباه برخی از افراد این شهر مکان و موقعیت مناسبی برای پیشرفت دارند. در صورتی که همیشه این گونه نیست و باید بدانند پیشرفت در هر نقطه از زمین با توجه به توانایی ها و استعداد ها و تلاش ها حاصل می شود.

همچنین این افراد  می پندارند سکونت و یافتن ملک مناسب به اسانی امکان پذیر است. در حالی که این چنین نیست و به تبع موقعیت  این شهر ها نخستین تفاوت در دستیابی به مسکن  در کلان شهر ها با دیگر شهر ها ، نرخ آن است.

مشاورین املاک در تهران

پیش تر دانستیم یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران تهران است که از جمعیت بسیاری برخوردار می باشد .

حال در این کلان شهر مردم ضمن ورود پس از مواجه با آودگی ها با مشکل بزرگ دیگری مواجه می شوند و آن سکونت است.

پس برای رفع این مشکل به مشاور املاک مراجعه کرده و در راستای برطرف سازی نیاز خود بر می آیند.

از انجایی که تهران شهری بزرگ به لحاظ موقعیت جغرافیایی ، سیاسی و … هست به تبع مشاورین املاک بسیاری در ان وجود  دارد.  رقابت در این کار هم به صورت پنهان در حال شکل گیری و پیشرفت است.  هر بنگاه داری به نحوی سعی در بهترین سازی و ارتقا بنگاه  خود در میان بنگاه داران دیگر است.

حال این بنگاه دار باید برخی اقدامات را انجام داده تا و دانستنی هایی را کسب کند تا بتواند در این رقابت موفق باشد. به ویژه در این شهر که رقابت به دلیل شرایط موجود بسیار سخت است.

آنچه مشاورین املاک باید بدانند

دانستن برخی از مسائل و موارد بسیار ضروری است به نحوی که عدم آگاهی هم می تواند ضرر و زیان مالی داشته باشد و هم منجر به از دست دادن جایگاه و اعتبار شود.

اولین چیزی که مشاورین املاک باید بدانند آگاهی از قوانین صنفی است که امری واجب در این زمینه می باشد.

همچنین آنان بایستی با نحوه تنظیم قرارداد و نحوه نگارش آن آشنایی داشته باشند.

همان طور که میدانید مشاورین املاک در خرید و فروش، رهن و اجاره انواع ملک ، زمین، چه تجاری وچه  مسکونی فعالیت دارند ، پس از دیگر دانستنی های ضروری آن آشنایی با انواع زمین ها ، ساختمان ها، موقعیت ها و نقاط جغرافیایی آنان است بتواند در هر یک از موارد پیش رو به درستی اقدام کرده  و مراجعین را راهنمایی کنند.

مثلا یکی از عمده ترین درخواست ها در هنگام اقدام به تهیه مسکن این است که موقعیت منزل نسبت به محل کار و یا بالعکس ،نزدیک و در مسیر های پر ترافیک نباشد.

از دیگر مواردی که این مشاورین باید بدانند آشنای با قوانین و مسائل حقوقی است ، همچنین آنان بایستی با نحوه استعلام گیری اشنا باشند.

آنان بایستی با  نحوه معامله ملک آشنایی داشته باشند.مثلا باید بدانند که در صورتی که مشخصات فروشنده و خریدار، زمان انجام معامله و مبلغ پرداخت شده در قولنامه ذکر نشده باشد آن قولنامه فاقد اعتبار خواهد بود. همچنین باید این را بدانند که نداشتن کد رهگیری یکی از عوامل کلاهبرداری است. چون سبب میشود که برخی از افراد در اقدام به کلاهبرداری موفق تر عمل کنند و ملکی را به چندین نفر بفروشند.  پس توجه در این زمینه از کلاهبرداری و زیان های مالی بسیاری می تواند جلوگیری کند که بنگاه داران در سراسر کشور و نه تنها در تهران بایستی به آن توجه کنند.

مشاورین املاک

ویژگی های مشاورین املاک

در اصل مشاورین املاک یک مشاوره حقوقی آنلاین میباشد.

مشاورین املاک بایستی ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند در فعالیت خود موفق باشند که در ادامه به  برخی از این ویژگی ها  اشاره خواهیم کرد.

  • نحوه پوشش:

نحوه پوشش و آراستگی مشاور املاک یکی از مواردی که در ظاهر به آن توجه نمی شود اما بسیار حائز اهمیت است.  این امر در جلب مراجع و مشتری کمک بسیاری  می کند. چرا که سبب می شود فرد با ارامش بیشتری به سخنان شما گوش فرا دهند  و سخنان  شما تاثیر بیشتری بر انان داشته باشند.

  • دانش:

پیش تر بیان داشتیم که آگاهی از برخی مسائل اهمیت بسیار زیادی دارد و مانع از ضرر و زیان های بسیاری خواهد شد. پس بدانید که به روز بودن اطلاعات شما مشاورین املاک در خصوص اطلاعات بازار مسکن و آین نامه ، و حتی شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی می تواند کمک بسیاری به شما در پیشرفت برساند.

  • ارتباطات:

یکی از دیگر ویژگی هایی یک مشاور املاک خوب آشنایی با دیگر همکاران خود در این حوزه داشته باشد و با خریداران و فروشندگان بسیاری نیز آشنا باشد. همچنین در برقراری ارتباط  توانا باشد. باید بتواند به دور از عصابینت و در ارامش و با صبر و حوصله به گفته ها گوش دهد.

  • اطمینان :

در ابتدا باید خودتان نسبت به خود اطمینان داشته باشید و با امید و انگیزه پیش بروید تا بتوانید به مشتریان نیز این اطمینان را بدهید که میتوانید در برطرف سازی مشکلشان، آنان را یاری نمایید.

همچنین مشتری باید این احساس را نسبت به شما پیدا کند که شما تنها به دنبال منافع خود نیستید. خیر و صلاح او را نیز می طلبید و به دنبال معامله سودمند  برای همگان می باشید. مشتری باید ایین اطمینان را بدست اورد که شما مشکل او را به درستی درک کرده اید. درصدد برطرف سازی آن اقدام خواهید کرد. در انتها باید به او این اطمینان را بدهید که او در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خواهد بود و شما تنها، راهنمای او هستید.

بهترین مشاورین در تهران

مشاورین املاک پس از آماده سازی های اولیه و دریافت مجوز از  مراجع و دستگاه های ذی ربط میتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بهتر است بدانید که برخی از مشاورین تنها به صورت حضوری فعالیت می کنند. برخی دیگر با استفاده از امکانات موجود و بهره گیری  از دانش فضای مجازی فعالیت خود را گسترش داده اند. به صورت مجازی  در قالب وب سایت ها، کانال ها و پیامرسان ها در حال خدامت رسانی هستند، و در ارتقا جایگاه خود و بنگاهشان و رقابت با دیگران پیشتاز این عرصه هستند. چراکه در عصر حاضر و به ویژه در کلان شهری همچون تهران رقابت بسیار مشکل می باشد و نیازمند بهره گیری از شیوه های نوین می باشد. که این مشاورین با درک درست این امرمهم  به درستی در حال بهره گیری از امکانات موجود می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.