جهت ارتباط سریع و آسان با کارشناسان حقوقی هلدینگ مهر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  
جهت ارتباط با ما تماس بگیرید
٠٩١٢٠٥١٩٨٣٥
٠٢٥٣٢٨٨٢٦٠٠ - ٠٢٥٣٧٧٣٢١٧٣  

فنون مشاوره املاک | 20 رمز موفقیت یک مشاور املاک

فنون مشاوره املاک

دانستن فنون مشاوره املاک اهمیت بسیاری دارند. زیرا این فنون به مشاورین املاک کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند و در معاملات ملکی موفقیت بیشتری کسب کنند.از آنجایی که آموزش مشاوره املاک در زمینه املاک یکی از موضوعاتی است که به دلیل اهمیت زیاد بازار املاک و نیاز مردم به مسکن، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و برای هر کسی فراگیری این آموش ها مقدور نیست. لذا شما با استخدام یک مشاور املاک متخصص می توانید به راحتی و بدون هیچ دردسری وارد معامله شوید. برای آشنایی با فنون مشاوره املاک خوب تا پایان مقاله همراه هلدینگ حقوقی مهر باشید.

فنون مشاوره املاک

فنون مشاوره املاک

راه آشنایی و پیدا کردن بهترین مشاور املاک‌ در قم… یکی از دغدغه‌های امروزه‌ مسئله مسکن است مسکن ها به اشکال متفاوتی وجود دارند؛ هم به صورت آپارتمانی وجود دارند و به صورت هم ویلایی هستند.مسکن در واقع به معنای سرپناهی است که به صورت فردی و یا به‌صورت اجتماعی افراد در آن زندگی میکنید قاعدتا این نیاز برای خانواده‌ ها نیازی ضروری است.

در نتیجه خانواده‌ها به دنبال مسکن خوب و همچنین با قيمت مناسب برای زندگی هستند. مسکنی که با بودجه آن ها تناسب و همخوانی نیز داشته باشد.  گاهی همین امر مسکن و یا نبود مسکن و در واقع نداشتن بودجه برای تهیه آن به بحرانی بزرگ در جهان تبدیل شده است.

عامل انبوهی از جدایی های زوجین و یا سایر مشکلات خانوادگی و بیماری هایی ناشی از زندگی در اماکنی که اصلا نمی توان به آنها خانه گفت است. مسکن یکی از ضلع های مهم برای تشکیل خانواده‌ به حساب میاید و خانه جایی برای آرامش فرد بعد از خستگی بیرون است و همچنین رنگ و نوع معماری آن هم مهم است و با توجه به سليقه افرادی که در خانه زندگی می‌کنند

بستگی دارد.

مسکن علاوه بر اینکه می‌تواند خانه باشد،همانطور که اشاره شد می‌تواند  مسکن تجاری هم شود و از آن به عنوان مکان فروشگاهی باشگاه و… استفاده شود.

در اینجا یکی از گروه های شغلی که می‌توانند به خانواده در این امر کمک ویژه ای کنند،بنگاه داران و مشاوران املاک اند،شغل این دسته از افراد بسیار مهم است که در ادامه به توضیحی مختصر  درباره این دسته از مشاغل می‌پردازیم…

فنون مشاوره املاک

مشاور املاک کیست؟

مشاور املاک که به زبان انگلیسی(Real estate consultant) است.  مشورت از ریشه شور می آید، که دارای معانی مختلفی است. شور،رایزنی،کنکاش و… املاک هم نیز از ریشه ملک می‌آید که به معنای سرزمین،قلمرو،خطه، ولایت و… و این دو در کنار هم قرار میگرید که می شودند مشاور املاک.

در ادامه به تعریفی از مشاور املاک و در ادامه ی آن به فنون مشاور املاک خواهیم پرداخت. شخصی که این کار را میکند در واقع به کسی گفته می‌شود که در زمینه املاک به بقیه مشورت میدهد و برنامه و زمینه را برای اینجاد یک معامله‌ ملکی را ایجاد می‌کند و بعد از توافق بین طرفین قراردای تنظیم میکند و توسط دوطرف امضا که مورد تایید هر دو طرف است.حال این ملک یا مسکن می‌تواند مسکونی،تجاری،شخصی و‌… باشد  و همچنین این مشاوره تنها در خصوص خرید نیست؛بلکه شامل خرید،اجاره،رهن و… میشود و مردم معمولا برای پیدا کردن خانه یا محلی برای کسب و کار به سراغ مشاورين املاک میروند تا طبق بودجه ای که در اختیار دارند مسکنی مناسب‌ به آنها پيشنهاد داده شود.

حال ممکن است طبق این توضیحات سوال پیش آید که یک مشاور املاک خوب چه ويژگی هایی دارد و یا چه فنون مشاور املاک ای باید وجود داشته باشد،و اصلا بر چه اساس جزو بهترین مشاورين شهر خود به حساب میشود و می‌تواند اعتبار بالایی برای خود کسب کند و در کار خود موفق بشاد؟!

ويژگی های یک مشاور املاک موفق و فنون مشاوره املاک

دانستن فنون مشاوره املاک که برای هر مشاور املاکی لازم است.

۱-بودجه مراجعه کننده را لحاظ کند:

یکی از فنون مشاوره املاک این است که طبق توان مالی مراجعه کننده مسکن مناسب را پیشنهاد کند.

۲-بالا بودن سترسی و ارتباطات:

در پیدا کردن مسکن دارای ارتباطات بالا و در واقع ارتباط قوی با دیگران داشته باشد.

۳-پیگیر کار باشد:

یک مشاور املاک خوب باید پیگر کار مراجعه کننده باشد و سفارش مردم را پشت گو و یا فراموش نکند.

۴-توان تشخص نیاز مراجه کننده:

یکی از فنون مشاوره املاک این است که که باید توان تشخیص نیاز مراجه کننده را داشته باشد هم از لحاظ بودجه‌ و هم شرايط مراجعه کننده و …

۵-روحیه انعطاف پذیری:

گاهی باید با مراجعه کننده کنار آید و زود نرنجد و در شرایط متفاوت به کار خود متمرکز و مسلط باشد.

۶-خوش اخلاقی:

فرد باید داراری روابط سالم با مراجعه کننده داشته باشد و کاملا از روی دوستی به او مشاوره دهد و نه از جنبه مادی به معامله نگاه کند و همچین مراجعه‌ کننده(مشتری)را در فشار تصمیم گیری قرار ندهد و به او فرصت فکر کردن دهد.

۷-داشتن قدرت فن بیان قوی:

باید بتواند به صورت خوب با هر دو طرف معامله صحبت کند.

۸-طبق قوانین و مقررات مربوط

یعنی بر طبق قوانین شرعی و قانونی معامله را برقرار کند.

فنون مشاوره املاک

۹-توجه به صحبت های مشتری و مراجعه کننده

فرد باید با دقت کامل به صبحت های مراجعه  کننده توجه کند و او را خوب درک کند تا بتواند بهترين گزینه را به او پيشنهاد دهد.

۱۰-خوش سلیقه باشد:

یعنی توان تشخیص سلیقه مشتری و یا همان مراجعه‌ کننده را داشته باشد. با در نظر گرفتن سن،روحیه،شرایط و دکور و…

۱۱-صبور باشد:

فرد مشاور املاک باید دارای صبر باشد و بر تمام اعمال چه از جانب خریدار و چه از جانب فروشنده که بر وی تحمیل می‌شود،شکیبا باشد و کار را با صبوری پیش ببرد.

۱۲-رعایت انصاف در معامله:

فرد همچنین باید در معامله حد و انصاف را رعایت کند و طوری قیمت ندهد که خلاف حق باشد.

۱۳-داشتن علاقه:

علاقه از جمله مهمترین عوامل بهتر شدن شخص در حيطه کاری خودش است،نه تنها در مشاور املاک بلکه علاقه در هر زمینه و کاری که باشد موجب موفقیت فرد می‌شود و همچنین حتی کار دارای مشقت ها و سختی های فراوان باشد،کار را آسان و آن را سهولت می‌بخشد.

۱۴-داشتن صداقت:

یکی ديگر از فنون فنون مشاوره املاک و از ويژگی های لازم برای بهترین مشاور املاک شهر خود شدن،صدات و راستگویی است.یعنی اینکه هر آنچه که هست را به مراجعه کننده بگوییم و از پنهان کردن معایب مسکن خودرای کنیم .

۱۵-داشتن دانش کافی:

فرد بايد تخصص و دانش لازم را در زمینه مشاور املاک داشته باشد.

۱۶-داشتن توانایی تنظیم قرار داد:

تنظیم قراداد و اسناد برای معامله.

۱۷-ناامید نشدن:

نیاید با چند بار شکست زود ناامید شد بلکه این شغل فردی را می‌طلبد که روحیه قوی و محکمی داشته باشد.

۱۸-مدریت زمان:

باید حواس فرد به زمان معاملات خود باشد.

۱۹-کنترل خشم و عصبانیت :

یکی از فنون فنون مشاوره املاک این است که مشاور باید بتواند خشم و عصبانیت خود را کنترل کند. گاه ممکن است شرایط طوری شود که احساسات ما را دچار خود کند،پس باید مهارت کنترل خشم رو در خود داشته باشد .

۲۰-خیر خواه بودن:

باید در پيشنهاد دادن مسکن به مراجعه کننده خیر خواه او باشد و تنها منافع خودش را در نظر نگیرد و منافع طرف مقابل را هم در نظر داشته باشد.

حرف آخر:

مطالب فوق گوشه ای از ويژگی های یک مشاور املاک خوب بود که دراختیار شما گذاشته شد و و سعی شد که فنون مشاور املاک به شما گفته شود؛امید است مورد فايده بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.